2011-03-02
 22:08:38

Positiva jag!


Jag vill börja med att be om ursäkt för detta inlägg redan nu

Förlåt!

- - -

Jag går ju i stan varje dag.
Från den fridfulla grönskan i öster vandrar man genom de centrala delarna för att sedan komma till det lite mer slitna och oljegnuggade i väster.

Jag vet att det har varit en lååång vinter. Men mörk, det får ni bara inte säga för mer än halva har det varit snö.. tänk om det hade varit en snölös vinter. -DÅ hade det varit mörkt!
Men snälla rara Götet:

DET ÄR DAGS ATT BYTA BATTERI NU!!

Vart man än går så går det någon framför som har kapplöpning med en benlös skalbagge.
Överallt är de!
De går gärna i flock också, minst tre måste man vara annars är man inte coool, och i bredd.
Sen får man gärna huxflux mitt i bara stanna, som att man man gjorde dansstop eller ser ett blåljus. Eller nej där hade jag fel, för dagens "göteborgare" (vill egentligen inte använda detta ord) hade bara gått även om det kom ett blåljus farande. För i dagens Göteborg, går man vääääldigt långsamt (som jag sa: skalbagge utan ben) men å andra sidan forsätter man gärna att gååå -ut framför bussar, spårvagnar och blåljus.
Även om det hade varit coolt så har vi tyvärr inte kameler som transportsätt i Göteborg, därför är det rätt dumt att gå rakt ut i vägen trotts att man hör klockorna klinga.

Låter jag som en gammal kärring? vänta ni bara!
Om jag ska från plats A till B ORKA sick-sacka mellan massa folk, bromsa trettio ggr för att sedan axelrera innan det blir dags för tvärnit igen. Nu menar jag inte att jag är en galen kärring som jagar folk med sin permobil, men om ni bara ska drälla kan ni väll för i rara söta Hisingen åka ut till 421 eller något annat mysigt ställe där ni kan åla er fram om ni vill!!

Ett annat fenomen är vissa "mammagrupper" som ofta består av:

2st mammor
1st barnvagn
8st ungar i åldern 0-6 år

En av mammorna ska handla ett stycke strumpor. Då står den andra mamman tillsammans med den första mamman plus barnvagn och åtta ungar som hoppar upp och ner i vagnen och ska vara överallt och ingenstans i kön. Men hallå måste du också stå i kön mamma två?
Jag tror nog att mamma ett får gå två meter själv, eller ehh?!?! Hade jag fel nu.

Duracell ska vara riktigt bra, det har kaninen sagt, så:

KÄRA GÖTEBORGARE
Nu blommar det snart, kanske dags att trampa på gasen, skruva upp stereon (vänta någon månad med att veva ner rutan ingen har någonsin klätt särskilt bra i en röd mule, förutom Rudolph då) och LE lite!!




Idag gick jag in på H&M för att köpa en spegel, jag skojar inte vid TRE tillfällen trodde jag seriöst att en "flicka" skulle hoppa ner i min bag, eller helst in mellan mig och bagen, in under axelremmen. Hon liksom (använder det ordet bara för att flickan gjorde det, och hon är ju bara så tuff liksom) pötte mig lite åt sidan för att hon och hennes kompisar skulle få mer plats.
Sen gick hennes m*ngo (vågar egentligen inte skriva något fult för då kan jag bli anmäld för hetts mot folkgrupp = störande ungar från "hon-bah typ ja-bah liksom han-bah typ vi-bah liksom dom-bah området) 
före mig i kön.
Då blev jag riktigt lack, men eftersom jag är VUXEN nu slog jag inte ner henne.
:D

- - -

Som sagt jag ber om ursäkt, men jag är gammal nu, då får man gnälla lite ibland!!





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: