2010-09-23
 21:59:11

Stolt..


Jag är inte ego, och jag är absolut ingen bimbo.
Jag är snarare en person som är för snäll, och får ofta också sota för det.
But now and then, skriver jag om hur jag ser ut.
Jag är förtillfället mycket stolt över min kropp!
 
Fram tills jag var 13år var jag precis som alla andra i min ålder, sen hände något och jag var den som var, inte tjock, men alltid lite rund. Jag var aldrig den snygga.
När jag var 16 gick jag till och med till skolsköterska för att få råd om hur jag skulle kunna gå ner i vikt.
Jag har sedan jag var 15år alltid vägt över 60kg. Nu vet jag att detta inte är speciellt mycket, men i mitt psyke ville jag väga mindre om det så bara var 59,9 så vill jag inte se något som var tvåsiffrigt och började med en 6a eller mer. Precis som att jag känner mig mycket längre sedan den dagen då farbror blå var snäll nog att ändra i mitt pass, från 159cm till 160.

Mellan den 1:a februari och sista april gick jag ner 10kilo. Och varit stabil sedan dess. Detta har jag lyckats med eftersom jag äntligen har trivts med mig själv, ätit saker som JAG tycker är goda. Jag har inte längre någon bil vilket innebär att jag får gå eller cykla när jag ska någonstans. Här på landet är vi inte bortskämda med att ta vagnen en hållplats eller tre :P

Jag är idag MYCKET stolt över min kropp. Förr har det motsatta könet alltid sett mig som rolig och söt.
Och hur tröttsamt är det inte att alltid få höra: men du är jättesöt.
Idag känner JAG mig snygg och har ett självförtroende som är på topp, och tro mig det märker andra! :)

Tack alla ni som har stöttat mig och ställt upp för mig 2010.
Även om man kan ha många vänner, så är det inte många som har några sanna vänner.
Men det har jag!



Isabell

Du är så fin så, det har du alltid varit men du har släppt ut det nu denna våren när du har varit singel :).

Du är en sann vän och finns där i vått och torrt.

Stor kram till dig


Nena

Tack älskling! Detsamma. PUSS



PUBLICERAT: 2010-09-25, 14:42:52 | URL: http://lifebynena.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: