2010-09-17
 21:03:07

Hamburgare..

När jag var liten så var Hamburgare LYX.
Det grillade man på sommarhelgerna eller stekte en mörk fredagskväll.
I skolan fick man Hamburgare en gång om året och då var det knôkat i bamba.

Idag är Hamburgare vardagsmat. Är man lite sugen på nått tar man en Cheese, bara för att man kan. (Obs! inte Nena)

Idag var det två Pikébilar utanför jobbet, och cirkus 8-9 poliser i entrén.
Så kan det gå när man har Socialen på första vån.
Det är inte första gången om man säger så.
Detta var vid lunchtid.

När jag efter jobbet vandrar hemåt så går det två poliser framför mig. (Jag går förbi polishuset påväg till centralen) När "vi" gått en bit, vänder den ena polisen sig om och frågar: Ursäkta var ligger Max Hamburgerestaurangen?" Öh??? " Den ligger där på långsidan av arenan" säger jag och pekar på Gamla Ullevi 200m bort. Öhhh??? Polishuset och Gamla Ullevi ligger (passande nog ibland) vägg i vägg.
Jag började fnissa. Polisen hade 08-dialekt så jag antar att han var på studiebesök i den fina staden.
MEN HALLÅ! Vem säger HAMBURGE-RESTAURANG??
Tyckte det var lite coolt. Ska nog börja med det. Istället för att säga: "Ska vi gå till McDonalds?" eller som 08:orna säger: Donken.
Om någon frågar mig -McDonalds eller Max? ska jag svara:  Jag vill gå till Hamburge-Restaurangen Burger King.

Tihi!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: