2010-11-17
 21:13:48

Kaput...


Igår tog det Nena TRE timmar att komma till jobbet!
:(

Så här såg morgonen ut:
Cyklade från Sis 06:25, -3c brrr, var framme 06:40. Tåget skulle gå 06:51 men som vanligt va det sent.
Ny tid 06:59.
Och kommer cirkus 07:02.
(Blir väldigt många klockslag i detta inlägg känner jag redan nu.)
Har hunnit bli lite stressad nu, ska ju öppna, vilket innebär att jag börjar kvart i åtta.
När tåget närmar sig Kållered blir det huxflux tyst och stilla, tåget glider sakta fram för att sedan stanna.
Nu står vi strax innan perrongen.
2 minuter, 5 minuter, 10 minuter, Messar Nicho och säger att han måste sticka och öppna för mig, 15 minuter. Nu är klockan halv åtta.
Efter cirka 25minuter bestämms det att tåget ska evakueras.
07:50 hoppar jag ur tåget, ner i diket, via lokförarhytten.
De som satt i det främre tågsätet kunde gå ut på perrongen :(

Står på en iskall perrong i Kållered (andra sidan), minusgrader, vilken buss går mot stan? Nada koll, ingen idé att chansa.
Det står på infotavlan att ett tåg mot GBG ska gå 08:13, gött det tar jag.
Tåget kommer 08:30 och är SMOCKFULLT jag skojar inte, det var värre än efter ett derby eller Gbg-Kalaset, man skulle inte ens få in en myra.
Tåget åker, det sägs i högtalarna att det strax ska komma ett nytt.
Tror att ett öra har ramlat av, eller... nej dey satt kvar.
Tåget kommer, FINALLY, värme, sittplats, mat (medhavd frukost) andas ut!
Nu är klockan 08:45.

09:15 !!!
Kom jag till jobbet.
Jag började som sagt 07:45

ÄNTLIGEN VINTER IGEN!!

Jag älskar Västtrafik.
Not!

Extra kul va det att tåget var 15 minuter sent idag med..
:P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: