2010-03-19
 21:05:54

Hästen...

... kära sis påminde mig om en av de roligaste grejerna i mitt liv som knegare..

Jag hade precis börjat jobba som receptionist och hade varit på ett ställe 8-9ggr. Vilket innebär att jag klarade mig själv, och hade koll på rutinerna. Alla utom EN vill säga.

När det blev dags för lunch gick min favvo skåning, som hittat till rätt sida Sverige, ut. Så jag var helt själv på bygget, inga problem det hade jag varit sedan dag 2.
Det finns ingenting att göra utan jag sitter där i min egna lilla värld, när en anställd kommer förbi och säger att han behöver en häst tills dagen därpå.
EN HÄST?? undrar jag. -Ja, svarar han -en av indierna ska åka hem imorgon. Ordnar du det?
-Öh, visst självklart svarar jag.
Om man kan se ut som ett frågetecken, så var jag nog den som var mest lik i hela världen.
Men jag ville ju inte verka blond, så jag börjar leta efter en häst på Eniro.. men ska det vara med vagn, droska, ponny??? Fanns ju flera olika stall att välja på.
När MZ kom tillbaks från lunchen ca 30minuter senare frågade jag henne om de hade något standarställe där de brukade hyra hästar?? hittade ingen instruktion i rutinpärmen.
-Hästar?? Vadå hästar?
-Jo, Thomas ville ha en häst tills imorgon för en av indierna ska åka hem. Men jag vet inte vilket stall ni brukar hyra dem på.

WHAT?? Hon skratta, gud vad hon skratta, och jag blev bara mer och mer generad, såg nog ut som en övermogen tomat i ansiktet.

-Helena, en DALAHÄST, vi ger indierna en dalahäst, i TRÄ när de åker hem. De finns i en låda i förrådet!!!

MEN HUR I HELA - - -  SKULLE JAG KUNNA VETA DET???
Han sa ju en HÄST!!!!!

Lite kul hade det varit om jag beställt en häst o vagn.
Där kunde den stått, utanför kontoret i stället för en taxi. Hade nog fått börja rulla mot Landvetter redan kvällen innan han skulle åka hem, kunde ju blivit  lite vajsing med rusningstrafiken annars :D

Och NEJ jag är inte blond -Jag är GULHÅRIG !!!!

:D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: