2010-08-20
 21:08:43

Skrämmande..

Det är inte okej!

Att slå ihjäl någon för att man inte tycker henne/honom.
Att slå ihjäl någon för att hon/han varit otrogen.
Att slå ihjäl någon för att hon/han inte gjorde som man ville.

Det är inte okej!
Att misshandla någon
Att våldtaga någon.

Det är inte okej!
Att pedofiler kan rymma på övervakad permision.
Att dömda brottslingar kan rymma från låsta anstalter.


Det är skrämmande att någon som fifflar med statens pengar ofta får längre straff än
någon som mördar, misshandlar eller våldtar en medmänniska.
Vart är vi påväg?
Och att en dömd person kan rymma?
Personligen trodde jag att man straffades med FÄNGELSE, men nej det heter numera anstalt.
Allt ska ha ett namn som klingar fint i dagens samhälle.

Jag säger som "Johan Falck":
"Jag ska bygga mig en kåk i sten, med galler för fönsterna. Och om någon försöker skada min familj -då skjuter jag!"





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: